//
du läser...
Utmaningar

Utmaning

Jag har ofta ställt mig själv frågan vad jag egentligen gör här.

- Det finns så mycket ondska i världen, så många elaka människor.
Och så tittar jag mig själv i spegeln. Det enda jag ser är en människa som blir allt äldre, allt mer bekväm, en kvinna som har fastnat i spår av bortskämdhet och egoism, med stämpeln ”OFFER” i pann

- Men jag vill ju något annat!
Om världen ska vara en god plats att leva i, måste jag bidra till dess godhet. Att vara vuxen måste vara att göra goda handlingar bara för att jag vill göra världen till en bättre plats, oavsett var andra gjort sig förtjänta av. Därför startar jag nu denna blogg. Varje dag kommer jag att skriva om godhet. Det kommer att handla om allt från vad jag har gjort för andra, till idéer jag snappat upp i media, andra bloggar och från andra människor. Jag utmanar mig själv att fylla bloggen med goda gärningar, men jag utmanar också Dig. Vad har du bidragit med för goda gärningar i den här världen idag? Jag utmanar Dig att starta en likadan blogg, och att fylla den med kärlek varje dag. Har du några förslag på goda gärningar att utföra får du gärna höra av dig.

Dagens inspirationskälla 

Det finns en brittisk webbsida på vilken man kan registrera sig och dela med sig av sina goda handlingar. Sidan tillhör ”The Good Deeds Organisation”, och dess mål är att ha 1 miljon registrerade goda handlingar inom det första året, därefter 1 miljon goda handlingar registrerade på en månad, och därefter 1 miljon goda handlingar registrerade på en enda dag! Det är en sida jag kommer att besöka ofta, och jag utmanar Dig att göra detsamma.The Good Deeds Organisation
About bychowiec

Kvinnlig theravadabuddhist med make och 3 styvbarn. Jag är arbetslös och ägnar min tid åt fotografering, skrivande, böcker, sportdykning, djur och Natur, samt andlighet. Min vision är att starta en folkrörelse i Sverige, kanske i form av en förening, där fokus ligger på aktiv godhet. Att göra saker för andra, oavsett vem den andre är och vad den andre förtjänar eller inte förtjänar, skulle förändra allt till det bättre. Både oss själva, vårt närsamhälle och världen. Goda handlingar sprids som ringar på vatten.

Diskussion

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

