//
du läser...
Pengar

Pengar till välgörenhet

Som medlem i en välgörenhetsorganisation skänker jag regelbundet pengar till välgörande ändamål. Men många människor som vill skänka pengar funderar över om man kan skänka något alls i dessa krisens tider, då många är arbetslösa. De flesta har det ganska kämpigt med att föda sina egna barn. Jag försöker tänka ”många bäckar små”, och skänker bara 20 kronor varannan vecka. Vad blir det i längden?

20 kr varannan vecka      gånger 2 veckor i månaden       = 40 kronor/månad.
40 kr i månaden               gånger 12 månader på ett år     = 480 kronor/år.
480 kr per år                     gånger 10 år                               = 4 800 kronor på tio år.
4 800 kr på tio år             gånger tre decennier, 30 år

är hela 144 000 kronor!

Det kostar mig och min familj strax över 1 krona om dagen.

Dagens inspirationskälla

Dagens inspirationskälla är en amerikansk webbsida kallad The Hunger Site. Sidan har funnits i många år, och sponsras av diverse företag. Varje gång Du eller någon annan klickar på en annons skänker det annonserande företaget mat till behövande människor runt om i världen. Du klickar – en människa på andra sidan jorden får mat för dagen. Det är gratis, enkelt och går mycket snabbt.
About bychowiec

Kvinnlig theravadabuddhist med make och 3 styvbarn. Jag är arbetslös och ägnar min tid åt fotografering, skrivande, böcker, sportdykning, djur och Natur, samt andlighet. Min vision är att starta en folkrörelse i Sverige, kanske i form av en förening, där fokus ligger på aktiv godhet. Att göra saker för andra, oavsett vem den andre är och vad den andre förtjänar eller inte förtjänar, skulle förändra allt till det bättre. Både oss själva, vårt närsamhälle och världen. Goda handlingar sprids som ringar på vatten.

Diskussion

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

