//
du läser...
Ideellt

Godhet i närsamhället

Hur många inspirationskällor hittade Du i Ditt liv igår?

Jag är fortfarande inne på ämnet nära. Ett utmärkt sätt att göra goda handlingar är att engagera sig i närsamhället. Exempel på detta är att nattvandra bland stans ungdomar, att ägna någon morgon åt att dela ut mat åt hemlösa i ett av stadens soppkök, att ringa sjukhuset och höra efter om det finns någon besöksverksamhet man kan engagera sig i, att bli en medmänniskas vän… För att godhet ska fungera måste den vara praktiskt. Att göra saker, i stället för att bara prata, skriva eller läsa om dem.

Dagens Inspirationskälla

Idag länkar jag till några organisationer, grupper, som arbetar i närsamhället runt om i Sverige. Jag hoppas att dessa länkar ska inspirera Dig till ett ökat engagemang för andra. Dessutom finns det alltid möjlighet att starta något nytt tillsammans med andra

About bychowiec

Kvinnlig theravadabuddhist med make och 3 styvbarn. Jag är arbetslös och ägnar min tid åt fotografering, skrivande, böcker, sportdykning, djur och Natur, samt andlighet. Min vision är att starta en folkrörelse i Sverige, kanske i form av en förening, där fokus ligger på aktiv godhet. Att göra saker för andra, oavsett vem den andre är och vad den andre förtjänar eller inte förtjänar, skulle förändra allt till det bättre. Både oss själva, vårt närsamhälle och världen. Goda handlingar sprids som ringar på vatten.

Diskussion

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

